Monday 4 September 2017

BENGKUNG MODEN PREMIUM BEAUTIFUL

Assalamualaikum & hi semua :)


Hari ni Liana nak kongsikan tentang Bengkung Moden Premium Beautiful yang menjadi pilihan ramai ibu-ibu lepas bersalin. Pertama sekali Liana nak ucapkan tahniah pada ibu-ibu yang memilih Premium Beautiful sebagai teman baik mereka!

Kalau kita tengok zaman sekarang ni banyak bengkung moden di luar sana. Tapi apa Liana nak kongsikan kali ini, apa yang ada pada Premium Beautiful dan tidak ada pada bengkung moden yang lain.

Sebelum Liana bercerita lanjut, Liana nak ulas sikit kenapa "bengkung moden" dicari oleh ibu-ibu zaman sekarang secara amnya.

1) Nama pun moden, jadinya mesti ibu-ibu nak yang senang pakai sendiri. Betul tak?

2) Kebanyakan ibu-ibu lepas bersalin berpantang sendiri. Jadi bila berpantang sendiri ni mesti nak serba serbi mudah dan jimat masa.

3) Bila sebut aje moden, mesti terfikir berpantang secara moden dan boleh lupakan berpantang secara tradisional. Kan?

Suka Liana nak ingatkan di sini bahawa ibu-ibu yang melahirkan anak mestilah berpantang betul-betul. Sebab apa? Masa ni lah nak pulihkan badan dan organ dalaman kita yang tak nampak kat dalam tu. Imagine anda telah berjuang bergadai nyawa untuk lahirkan khalifah di muka bumi ni, sanggup ke nak biarkan diri sendiri tak terjaga? Tambah pula kita bukan hanya perlukan tenaga masa berpantang, tapi selepas berpantang tu lebih mencabar untuk menjaga dan membesarkan anak.

Liana cerita ikut pengalaman Liana dan kawan-kawan yang lain. Masa lepas bersalinkan anak pertama tahun 2006 dulu, Liana belum jumpa lagi Premium Beautiful. Waktu tu Liana pakai bengkung kain yang zig zag tu. For your information bengkung tu kalau kita pakai sendiri memang tak kuat ikatannya. Jadi kena minta tolong mak atau suami tolong ikat. Bengkung tu cover dari bahagian bawah dada hingga ke peha sahaja. Then how about breast? Faham je lah kan ibu dalam pantang ni susu meriah semacam. Hehe. End up, kebanyakan payudara ibu-ibu ni jadi kendur lepas tak breastfeed baby. Betul kan?

Btw Liana baru saja 4 bulan melahirkan seorang putera. Liana sendiri menggunakan bengkung Premium Beautiful sewaktu dalam pantang. Asbab dari pemakaian yang konsisten, berat badan Liana turun sebanyak 16kg. 


Okay sekarang ni cuba fikirkan semula apakah tujuan ibu-ibu lepas bersalin nak berbengkung? Sebab nak kurus sahaja kah? 



Sebenarnya, ibu-ibu lepas bersalin PERLU dapatkan rawatan lebih dari itu. Sebab itu hari ni saya nak ceritakan tentang berpantang dengan Premium Beautiful.


                              Image result for bengkung tradisional vs bengkung moden
Selalu Liana dapat pertanyaan yang Premium Beautiful ni boleh dipakai oleh ibu-ibu yang bersalin normal sahaja kah? Kalau bersalin secara caesarean (c-sect) boleh pakai?


Jawapannya BOLEH. Tak ada masalah kalau ibu-ibu bersalin c-sectpun boleh pakai Premium Beautiful ni. Best kan? Biasanya ibu-ibu bersalin c-sectada msalah nak berbengkung, itu yang perut tetap buncit dan menggeleber walau dah habis pantang. Takpe now dah ada penyelesaiannya kan? :) tepuk tangan yeay!

Related image

Masalah Diastasis Recti adalah masalah yang dihadapai semua wanita selepas bersalin menyebabkan perut buncit dan menggelebir selepas bersalin. Bayangkan kalau anda tak berbengkung langsung? Bentuk perut anda akan kekal seperti itu. Ngeri kan?


KENAPA IBU-IBU MESTI BERPANTANG DENGAN PREMIUM BEAUTIFUL?

1) Sangat praktikal. Premium Beautiful direka dalam 3 pieces untuk memudahkan urusan pemakaian dan penjagaan seperti mencuci dan mengeringkan. Sangat mudah untuk uruskan diri sendiri tanpa perlu bantuan orang lain. Jimat masa.

2) Badan rasa selesa dan hangat (warm) sentiasa. Ini penting untukk pemulihan rahim, dalaman dan luaran ibu-ibu. Mak-mak kita selalu pesan, badan tu biar warm supaya cepat pulih. Ibu berpantang tak boleh sejuk-sejuk ye. Risau dapat penyakit lain pula nanti.

3) Menetapkan kedudukan rahim dan membantu mengecutkan rahim. Supaya rahim kita pulih sepenuhnya. Rahim kita ada satu sahaja jadi mesti jaga elok-elok.

4) Membantu memperbanyakkan dan melancarkan susu badan.

5) Mengelakkan masalah bengkak susu sebab Premium Beautiful ada FIR yang membantu melancarkan aliran darah dalam badan.

6) Berat badan lebih mudah turun. Pakai sahaja Premium Beautiful setiap hari.

7) Bentuk badan lebih kemas dan ideal. Premium Beautiful hold our body perfectly.

8) Membantu membuang angin dalam badan. Confirm rasa lega!

9) Badan lebih cergas. Kurang rasa pening atau lemau badan.

10) Mengempiskan perut. Inilah yang diidamkan oleh ibu-ibu kan.

11) Membantu melancarkan pelawasan. Pemakaian Premium Beautiful membantu menyingkirkan toksid dalam badan. Minumlah air masak secukupnya.

12) Menyokong payudara, tulang belakang dan pinggang. Jadi ibu-ibu tak rasa sakit pinggang semasa dan selepas menyusukan bayi.

13) Mengembalikan keanjalan aset ibu-ibu, mengetatkan oto-otot yang longgar selepas bersalin. Premium Beautiful bantu realign mana-mana part yang patut tu supaya ibu-ibu lebih berkeyakinan biarpun anak dah berderet. Awesome right?

14) Melancarkan pengeluaran darah kotor. Mengurangkan rasa sakit di perut selepas bersalin. Untuk yang ini saya sarankan ibu-ibu pakai sekali BioSeleza sanitary pad. InsyaAllah selesa sangat semasa berpantang.

15) Mengurangkan dan memudarkan stretchmark! Kebanyakan ibu-ibu ada masalah ini kan? Sebab tu mesti pakai Premium Beautiful ok?

Kalau disenaraikan memang banyak sangat kelebihan Premium Beautiful ni. Sebab itu menjadi pilihan ibu-ibu zaman sekarang. Tambah pula Premium Beautiful ni bukan untuk dipakai masa berpantang sahaja tau. Ibu-ibu boleh teruskan pakai sampai bila-bila. Jimat kan? Sekali beli boleh pakai bertahun-tahun. Berbaloi kan?


Testimoni dari ibu-ibu yang bersalin secara cesarean/c-sect/czer.
                             


                           
  
                           

                 

Ini pula Liana kongsikan pengalaman ibu-ibu yang  breastfeed baby dan memakai Premium Beautiful :)




Alhamdulillah tengok sahaja pengalaman dan transformasi ibu-ibu ni kan. Mereka bukan pakai Premium Beautiful dalam pantang sahaja, malah terus menerus pakai sehingga sekarang. Badan rasa cergas, bentuk badan sentiasa kemas dan mudah nak maintain berat badan.

Jadi ibu-ibu di luar sana dah faham MENGAPA PERLU PAKAI PREMIUM BEAUTIFUL?

Jangan berlengah lagi ye. Masih belum terlambat untuk anda jaga diri dan transform menjadi hot mummies. Yang tengah mengandung, yang lepas bersalin dan dalam pantang malah yang dah lama bersalin pun boleh sangat-sangat pakai Premium Beautiful ni.

Dapatkan terus dari Liana ye...

                            

Noor Fadziliana Omar
WhatsApp / Telegram 018-2199464
email : noorfadziliana@gmail.com













No comments:

Post a Comment